Saturday, October 16, 2010

What a day!!!

Salam..alhamdulillah finally aku berjaya mengubah blog aku. Sudah bosan dengan style sebelum ni, suram je, so aku menggunakan kesempatan bercuti di hari Jumaat yang indah ini untuk menerjah blog aku ini. Erm, hari ni aku on leave sampai monday and will back to work on tuesday. Hari khamis semalam aku tersangat stress dengan bos aku. Entah kenapa rasa sakit hati membuak-buak. Macam biasa setiap quarter akan ada perjumpaan dengan manager personally. Supposedly on Friday but due to my absence, date has been changed. Okla fine, aku tak kisah sangat even though rasa takut jugak sebab manusia sorang ni memang suka underestimate orang lain. Bab ni memang aku tak boleh tahan. However due to commitment and responsibility to the account i care and liase, aku redah jer. Walaupun aku rasa its so difficult to clear all outstanding and old entries. All this while, aku tak mengharapkan pujian pun dari bos aku ni, but at least please treat people as what you like to be treated. That's it. I do respect manusia ni, but i can't bear with his keangkuhan. He pretend like he knows everything even though he should still learning. But biasalah kan manusia, semakin besar jawatan dia, semakin bongkak dan selalu menganggap diri tu betul. From beginning on discussion i can feel that he try to find my fault on every single way. Dia sedar tak betapa semua manusia kat opis tu except bangsa dia, teramat sakit hati and doesnt like his style of work. We have many vacancies at our department but can't he see why others internal not even try to apply. He's not such a good manager who helps others in development career. Discussion take 1 and half hour instead of 1 hour. Membuang masa dengan berselisih pendapat.. and i can see his face shocking when i argue all his words. At some point aku rasa lelah sangat nak berbalah sebab aku dah sebak, tapi alhamdulillah aku berjaya bertahan and diberi kekuatan dalam bilik meeting itu. Aku rasa puas sangat walaupun at then end he gave lower grade to my assesment. Actually he should know yang Aku tak makan dek puji dan aku tak hina dek keji.


Ya Allah Engkau Kuatkan semangat dan jiwa aku untuk terus bertahan di situ,
Engkau permudahkan urusanku and rahmatilah rezeki aku di situ.
Inilah dugaan Mu, dan aku percaya tidak Engkau menurunkan musibah melebihi apa yang mampu aku lakukan..Alhamdulillah..Amin.

No comments:

Post a Comment