Friday, February 20, 2009

WHEN FEMALE GETS CHANCE TO DRIVE



Hahaha...aduhai..buat malu kaum perempuan je tengok diaorang ni drive..nak pecah perut aku tengok terutama yang bawak kete hijau tu..sampai laki yang tggu kat kete belakang tolong wat parking onbehalf dier..lama sangat cr site.

Aku ni ketawakan orang, aku pun sama. Ada je lesen..Dah 4 kali aku renew full lesen tapi aku tak pernah bawa kete pun. Dari umur aku 18 lagi aku dah ada lesen, pas spm je abah suh aku amik lesen kete.Sampai skung, umur dah meningkat dewasa masih tak reti bawa kete.Malu gak ar bila makcik2 aku tanya, knp tak reti bawa..alamak..mst diaorg igt lesen terbang..Opps..bukan tau!!

Hakikatnya aku ni penakut..lagipun dah lama kaki ni tak pijak clush..kete kat umah ada 3 tapi semuanya manual.Dulu ada kete auto tapi abah g jual plak.Aku ni kalo auto leh la cket2..pernah gak ar bawa atas jalan raya.Tapi masa bw auto pn aku letak pelekat P sbb aku lebih yakin sikit bila ada P ni, walaupun hakikat sebenarnya aku tak payah pakai pn. Tapi pada firasat aku, kalo letak p..safe cket..hahaha..

Malangnya bila aku balik cuti semester aku dapati kete tu dah kene jual sbb abah nak angkat myvi untuk adik..huhuhu.Sian aku..manual plak tuh..bertambah la tahap ketidakpandaian aku nak drive.Nak tggu kete sendiri entah bile...sedey tol.

Tapi aku yakin satu hari aku mst bw gak kete cm bla tak tau ar..Aku harap2 aku dikurniakan keberanian untuk bawa kete..Takut la..mcm2 aku pkir..kdg2 kita bawa kete elok je, tapi driver len yang tak berhemah.Yg jadi mangsanya kita sendiri.

So pengguna jalan raya..Jangan pikir diri sendiri je bila drive tu..Igt2 cket pengguna len..IGTLA ORG TERSAYANG!!..^^wink^^

No comments:

Post a Comment