Friday, February 19, 2010

Apa la aku nie?

Kali ni nak citer psl impian dan cita-cita.
Bulan 5 ni aku genap 25tahun..aku sudah tua rupanya.
Banyak lagi benda yang aku kejarkan.
Ada banyak impian belum dilaksanakan.

Sebenarnya aku baru mula 'hidup' tahun lepas.
Setahun lepas aku dapat keje kat T (bkn nama sebenar).
Sebelum tu, dari SPM smpai Universiti, masa aku bnyk di Utara.
Pas SPM masuk Matrik Perlis setahun, pastu masuk UUM Sintok, Kedah dr 2004 smpi 2008.
March, 2009 br grad.

Selama setahun ni apa impian aku yang tercapai??.ada satu je..beli kete.
Okla kan ada gak aset. Walaupn dibantu banyak oleh abah, tapi aku berjaya gak buat loan dengan bank..Hikhik..Aku seorang penghutang skung ni..Argh!!

Matlamat sekarang, nak beli rumah pulak..Tapi kena tggu ar, gaji kurang best skung..so kena mantopkan dulu.
Tapi sebelum beli rumah, aku kena perbaiki kedudukan aku.
Menjadi yang lebih baik dan lebih atas.
Untuk itu aku kena kerja keras.

Tapi niat dalam hati nak sambung belajar, nak wat master.
Tapi tak tahu bila.
Kena ambil kira bnyk benda nie.
Bolehke, sanggup ke aku sambung belajar balik??
Apa kata hati??


Last sekali...
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
!
v
Kahwin..(maaf ye, kena scroll lama sbb stress bab nie)
Mak dah tnya dan siap berangan nak suh aku tunang raya tahun ni.

Sebab senang buat majlis sekali katanya.
Garu kepala jap, pkir..mak dah start tny psl nie.

Soal ni dh jadi soklan wajib bila dah tua-tua ni..aduhai.
Mak, bab kakwin ni sabar dulu yek..ada jodoh adalah..insyaAllah..doa2kan je.

Entri ni lebih kpd syok sendiri.
Tgh boring ni, br pas makan nugget..kenyang la pulak.
Esok nak kuar main boling..hihihik.
Msti buruk ngupa aku main boling..ke longkang la jawabnya.




4 comments:

  1. hahaa nora..selamat mencapai impian anda...start ngn plan..if we fail to plan, then we plan to fail..

    ReplyDelete
  2. hye..siapa ni ek?
    silent reader nmpk...
    doakan impian aku tercapai..:-)
    tq..

    ReplyDelete
  3. biase la umor2 mcm kite neh tgh hot dgn soklan2 cepumas tu..hahha..tmsukla aku gak.. dah x larat nk jwb..senyum je la..jwb kat org yg tnye tu "insyaAllah..doakan la saya dpt jdoh"amiiinnn....

    ReplyDelete
  4. good idea..nnt sy akan mengaplikasikan jawapan tu kepada mereka2 yang asyik bertanya..tenkiu2x..

    ReplyDelete