Thursday, April 15, 2010

Orang tamak selalu rugi

Semalam dan hari ini aku ada training dekat amcorp mall. Selama 2 hari ni dapatla voucher lunch. Aku nak citer pasal lunch aku yang tak seindah disangka disebabkan kesengalan aku memilih menu.

Semalam dapat voucher RM 10 mkn lunch kat restoran portugis. Tengok menu list, aku pn order Rice with chicken lemon..Aku igtkan ayam tu yang lemon, rupanya kuahnye lemon..Erk..loya tekak aku ni menelan kuah lemon. Tak makan pun, sebab tak boleh telan. Akhirnya atas belas ihsan opismate aku, diaorg pn bagi sikit nasi diaorg kat aku.Dapatla mengisi perut ni. Aku telah mensia-siakan mkn free,hurm ruginye..:-(


Hari ini pulak dapat voucher McD RM 10, tapi tengahari tu McD ramai orang. So memandangkan voucher tu valid smpi bulan june and malas nak beratur panjang, aku and opismate aku decide nak lunch kat secret recipe.

Masa tu aku memang dah terbayang nak makan kek..Aku memang dah lama mengidam chocolate fudge, so aku pun dengan bangganya order kek ni dengan ice lemon tea..lepas tu selak2 menu list tu rasa mcm tak cukup pulak kek tu.
So aku pn order yang ringan2, aku amik set kanak2, kids and fish. Masa time ni tak nengok la pulak regenye.
Kek tu sedap la..tapi kids and fish ni tak sedapla..tak rasa pepe pun.Tp aku pn satu ,memangla tak rasa pepe sebab mknn kanak2.
Tup tup tup:

Choc fudge : 6.50 Ice lemon tea: 5.00 Kid meal : 11.50 Tax:1.00
Total lunch hari ini: RM 24.00

Ya rabbi..lunch untuk aku sorang? terkejut jap..tula salah aku yang tak tgk harga, pastu bedal order..Tamak sgt nak mkn semua..kan dah..ish, kek tak habis, kids meal pn tak abis..duit aku tetap lolos..membazir betol..

Orang tamak selalu rugi..akula yang tamak, kan dah rugi..bukan sekali tapi dua kali..ish2x.

No comments:

Post a Comment