Thursday, May 20, 2010

WEEKEND TIME!!..DADIH MANGGA (^-^)

Petang lepas mak tiba-tiba : Nora, dadih ko ni bila nak wat..peti ais kosong tu..
hehehe..mak aku dh start dah nak suh aku ke dapur la tuh..
ok dengan rasa gumbira dan bersemangatnye aku pn ke dapur bersama pembantu ku yg setia..cik aida menyiapkan hidangan untuk dimakan semasa menonton AF..

Bahan-Bahan :

1) Packet Dadih (macam-macam perisa ada..pilihan anak tekak sendiri)
2) 1 tin susu cair
3) Sesenduk gula
4) Air (3000 gram..selalunye aku pakai botol air mineral kecik sebanyak 6 botol)

Cara Memasak :

1) Didihkan Air, 1 tin susu cair dan sesenduk gula.
2) Bila dah didih, tutup api lepas tu masukkan serbuk dadih.
3) Kacau sehingga sebati
4) Biarkan sejuk sekejap, lepas tu leh tuang dalam mangkuk.
5) Simpan dlm peti ais..dah sejuk dlm 2-3 jam, leh makan!!!





- inilah packet dadihnye..boleh dibeli di kedai2 runcit dan kedai kek..macam2 perisa ada, tapi yang aku pernah cuba mangga dan coklat..tapi yang mangga paling sedap -




- tak payah pening2 kepala nak buat dadih ni, kat belakang packet tu ada tulis, ikut jer -


- menyusun acuan sementara menunggu cik aida mengacau dadih -


- dadih dah masak, ape tggu lagi..tuangkan dlm acuan yang telah terbentang luas -

- taraaaa.....dah siap pun..jOm simpan dalam peti ais -


- dah siap, tunggu 2-3 jam pastu leh makan..SELAMAT MENCUBA!!! -

1 comment:

  1. mesti yg paling besar tu awak punya kan mizz nora...?hihihihi

    ReplyDelete