Sunday, October 17, 2010

DRIVING SCHOOL :-)

Hari ini, kelas memandu aku sesi baru. Aku berjaya pusing-pusing di kawasan yang baru. Alhamdulillah, bertambah yakin aku memandu. Mungkin sebab abah tak berapa sihat, maka aku tidak ada pilihan melainkan memandu supaya abah boleh rehat kat sebelah. Seronoknya rasa, perasaan takut dan gementar dah hilang sikit-sikit. Kena praktis selalu, Insyaallah aku mesti mampu seperti orang lain. Doakan agar keyakinan ini akan sentiasa bersama aku.Ameen.

- me..kusyuk :-)...-

Entah kenapa perasaan gementar ni selalu wujud.Sampaikan aku beli kereta sejak 8 bulan yang lalu hanya 6-7 kali jer aku bawa. Itu pun tak sampai sejam. Ada kawan-kawan yang sakat, beli kereta simpan buat ape..bayar bulan-bulan , tapi diri sendiri tak pakai..tak sayang duit ke, bulan-bulan keluar..dan macam-macam lagi. Waima nya, aku tak rasa apa-apa pun sebab kereta tu abah yang guna. Untuk kemudahan abah dengan mak, sebab sejak anak-anak besar ni, mereka berdua ni asyik ngedate je. Tapi tak pe la, bak kata abah, tak payah gopoh-gopoh. Perlahan-lahan, nanti lama-lama pandai la bawak.

- my cayang..is sitting properly in my car -

Yela kalu pandai drive senang sangat. Aku nak pergi mana-mana tak payah susahkan sesiapa lagi, Kalau aku nak beli barang, tak payah tunggu hujung minggu. Sebab tu aku nak sangat boleh drive, supaya aku boleh uruskan sendiri hal aku. Insyaallah. Aku masih sabar dan menanti bilakah agaknya aku boleh memandu sendiri tanpa sokongan sesiapa sebagai co-driver. Mudah-mudahan impian ini tercapai sebelum melangkah tahun 2011. Ameen.




No comments:

Post a Comment