Sunday, April 25, 2010

LAPTOP KOPAK..~ngerrr~

Sudah enam tahun aku pakai laptop ni dan tak pernah terfikir pun nak beli yang lain. Sebabnya selagi boleh berfungsi dan aku still maintain keje aku, then its fine. Laptop ni memang dah banyak kali cedera dan dah banyak kali masuk workshop. Aku sayang gler dengan laptop nie..yela masa beli dulu, mahal, pakai duit sendiri lagi..so bila apa-apa terjadi kat my baby ni, sedey la gak. Yela dengan laptop ni la aku berFB, chatting, email, earn money and more..

Laptop ni terlalu banyak sentimental value pada aku. Laptop ni la aku usung ke sana ke mari untuk siapkan assignment dan tutorial. Laptop ni la aku guna untuk buat sistem projek dan run system. Laptop ni la aku guna utk presentation.Laptop ini juga aku guna untuk menghibur diri, pengganti tv dan radio...sangat berjasa laptop ini pada kehidupan aku.

Tapi pagi ni, tiba-tiba cik da ckp laptop dah nazak..Aku apa lagi pergila tengok..Ya rabbi, kopak!!..Huhuhu..ni msti kesan retak bulan lepas. Urm, so bila tengok balik laptop ni memang aku berserah jela. Habis penuh muka dia dengan selotip.Dah tak de seri dah.Buat masa sekarang masih boleh on and fungsi seperti biasa, cuma aku rasa macam menunggu hari je laptop ni nak campak ke sungai..huhuhu. Tengokla tu dah tak rupa laptop dah..siap pesanan maut lagi.."jgn tutup, jgn bawa keluar, KOPAK!!.

- ngerrr..kopak sudah. nila yang aku takutkan..nak kene beli baru ker?
Oh tidak.. -


- manusia bergantung pada oksigen untuk hidup, tapi laptop aku ni bergantung pada selotape untuk terus menabur bakti pada pemiliknya ni -

- hodohnya la laptop aku ni..sedeh jer, byk btol selotape -


- laptop oh laptop...jgn mati dulu!!..tggu aku kaya, aku cr penggantinya. -


No comments:

Post a Comment