Tuesday, January 19, 2010

SAYA SAYANG AYAH SAYA

Entry ni didekasikan buat abah tercinta..abah terima kasih banyak2..tak terbalas rasanya apa yg abah dah wat untuk kita harini..erm..cmner nak balas balik jasa abah?..kita pn binggung..dulu ms abis blaja, kita prnah terpikir, abah ni tak nak bg pepe2 pn kat kita..knp adik beradik yg len dapat, tak pyh blaja tggi2 pn..(jahatnya aku)..tapi kita yg susah2,habuk pn takda..(walaupun sebenarnya abah dah bnyk berkorban untuk kita, tapi kita yg tak sedar diri, asyik mintak lebih-lebih).

Abah, kita banyak buat abah kecik hati sebab kita gagal penuhi impian abah yang satu tu..Abah tak pernah membangkang apa yg kita pilih, mahupun menidakkan kemampuan kita atas perkara yg kita lakukan skrg.

Abah, kita banyak mngecewakan abah dlm setiap keputusan yang kita ambik. Kita selalu letak pilihan dan harapan abah kat nombor dua..pe yg abah ckp, pe yg abah suh wat..kita tak ambik pusing pun.5 tahun lepas ms nak apply U, pas abis matrik, dalam 8 pilihan yg ada, satu pn tak de pilihan yg abah nak tu..bila abh tanya ko dah isi?..kita ckp dah..sebenarnya, kita tak isi 1 pun..kita bohong abah..maafkan kita..Hari ini, abah korbankan segalanya, buat kita..erm..tak tahu nak ckp pe...bersalah sgt2 rasanya.

Abah, terima kasih atas segalanya..atas setiap sen yang abah keluarkan dan setiap patah perkataan nasihat yang abah berikan, atas setiap satu belaian dan sentuhan kasih sayang yg abah curahkan..Kita sentiasa mendoakan kesejahteraan abah, kesihatan abah, dan kebahagiaan abah..Kita akan cuba mengembirakan abah dan emak sedaya mampu, selama mana yang diizinkan Allah.

~Listening to Aeman- AYAH~
Ketika Berjauhan masih ku rasa hangat kasihmu ayah,
Betapa ku rindukan redup wajahmu,
Hadir menemaniku,
Terbayang ketenangan yang selalu kau pamerkan,
Bagaikan tiada keresahan.

Walau hatimu sering terluka tika diriku terlanjur kata,
Tak pernah sekali kau tinggalkan diriku sendirian,
Ketikaku dalam kedukaan,
Kau mendakap penuh pengertian,
Di saat diriku kehampaan,
Kau setia mengajarku erti kekuatan.

Terpancar kebanggaan dalam senyummu,
Melihatku berjaya,
Bila ku kegagalan tak kau biarkan aku terus kecewa,
Dengan kata azimat engkau nyalakan semangat,
Restu dan doa kau iringkan.

Tak dapat ku bayangkan hidupku ayah,
Tanpa engkau disisi.
Semua kasih sayang yang engkau curahkan tersemat di hati.



2 comments:

  1. hi azah..aku terharu lak dgn kata2 ko ni..hihi sdey pun ada gak.. ape pun aku just nak nshatkan ko k..hargai lah insan yg brnama abah itu k.. tiada yg lain dpt mgntikan dia..hargai lah dia selagi ada k..

    ReplyDelete
  2. hye..???..sorry sapa nie ek?
    tq for visit and reading blog aku yg tak seberapa ni..
    btol tu, insyaallah sama2 la kita menghargai kedua ibu bapa kita selagi hayat dikandung badan..

    ReplyDelete