Wednesday, June 15, 2011

Apabila $$$ macam sungai.. :-(

Assalamualaikum...

Hari ni aku nak citer pasal dugaan..pernah tak masa korang tengah banyak duit, tiba2 ada je barang-barang dalam jagaan korang yang sebelum tu elok tiba-tiba takde angin, takde pe, dalam tenat..dan saat itulah kesabaran korang akan teruji sebab pengaliran wang berlaku dengan sangat drastiknyer. Masa tgh cikai, dapat cukup2 makan, takde pulak hal yang menguji kesabaran. Tapi bila ada lebih, satu persatu dugaan datang.

Alkisahnyer..aku dapat lah lebih sikit bulan ni, dan plan asalnye wang itu aku nak beli laptop,jam, cincin, bayar ptptn, dan belanja famili aku makan besar. Dan dalam kepala otak aku ni igt nak saving sikit la kan. Namun apabila hari yang ditunggu pun tiba, tup2 kamera aku rosak. Adui...cam tau2 je..Sebelum ni sihat walafiat jer. Tiba-tiba masa tgh snap gambar tu, kamera tu tak leh tutup dan lens dia rosak. Sedehnyer. So kena la beli kamera baru, dengan tak sengajanyer, kamera ni pun masuklah dalam wish list aku utk dibeli. Sabar je la.

Bila dah jadi cmni, mmg lari la budget aku, so aku pun utamakan apa yang penting dulu iaitu my lappy dan settlekan hutang ptptn dulu. Ok, aku pendingkan dulu jam and cincin tu sebab igt nak survey mana yang murah, tup2, masa antar servis kete, brake pad aku pulak rosak..macam hampeh dah...melayang 308 plus service charge 380. perh...yang aku sakit hati tu, baru je aku beli kete tu 1 tahun 4 bulan yang lalu, macamana pulak brake pad leh haus..gilos betol perotiga ni. Mcmn wat kete pun aku tak paham. Dugaan betol..Tak pasal2 aku kena add on 2 benda ni dalam spend list aku. Sangat-sangat sedeh... :-(

Bila difikir2kan sedehnyer sebab itula masanyer kita nak manjakan diri setelah setahun penat bekerja..nak tggu dapat tu, 365 hari, tapi bila dah dapat, 7 hari dah lesap...wargh.....wargh....
Tapi tulah aku anggap ni dugaan dan dan bersyukur gak sebab Allah uji aku ketika aku dalam senang, tapi kalau aku diuji masa aku tengah dalam kesulitan, macamana aku nak settlekan semua tu dan nak bayar dengan ape. Alhamdulillah tidaklah aku merana sangatkan..masih ada yang ditinggalkan untuk diri ini sehingga 28hb ni..huhuhu


replacing old lappy ~ http://e2kamu.blogspot.com/2010/04/laptop-kopakngerrr.html ~

old one ~ miss hyundai ~ 7 tahun dalam kenangan ~

banyak jasa lappy ni, tolong watkan assignment aku, simpan projek2 study aku, dan banyak lagi...alhamdulillah


my new baby ~miss leno~







No comments:

Post a Comment